Kontakt Os

Udfyld skemaet til højre hvis du ivil kontakte os.

Du kan få kundeservice på shop@bleschu.dk eller ved at ringe til 454115 4203

+4541154203

Her kan du finde de mest bæredygtige alternativer til dit hverdagsliv. Økologisk vaskemiddel fra That Red House Soapberries, Bee´s Wrap som alternativ til husholdningsfilm og aluminiumsfolie... Produkter som ikke efterlader et spor af mikroplastik, kemi eller affald, men som indgår i planetens naturlige kredsløb, efter brug.

Hvorfor har I altid udsolgt?

Blog

Hvorfor har I altid udsolgt?

Camilla Lendal Schulze

Mange skriver og spørger; hvornår får I den og den tilbage på lager? Eller; hvorfor har I altid udsolgt af nogle varer? Jamen det er faktisk nogle ret fede spørgsmål at svare på fordi essensen af vores koncept, ikke kun handler om plastikfrie produkter og planeten, men også mennesker. Og bag hvert produkt, sidder der faktisk et ægte menneske. Der sidder et menneske derude og der siddet et menneske lige her.


Vi kender det godt, man går ind på en shop med en klar forventning om at ens ønske bliver opfyldt. Nu har man jo besluttet sig for at indkøbe lige netop dét produkt. BAM! What, der er udsolgt! Skuffelsen er der og man bliver lidt utålmodig og rastløs. Det er vi ikke vant til. Vi er vant til at vi kan få det vi vil, nøjagtig når det passer os. Vi kan se serier og film, når man ønsker. Hvor man ønsker. Vi kan købe sko på vej hjem i toget. Tøj. Endda den billigste version af de ting, fordi... ja: INTERNETTET. Vores online muligheder gør, at man ofte bare kan søge på mærket og vola; tilbud på tilbud præsenterer sig, på samme produkt. Men det setup har store omkostninger. Omkostninger der kan spores helt tilbage til det menneske, der fra starten af, skal overleve ved at skabe produktet til os. Og vores miljø.

Burstenhaus Redecker, som vi forhandler på shoppen, har snedkere til at udføre deres håndarbejde. De er lønnet og arbejder under ordentlige vilkår med rettigheder. Det betyder at der nogle gange opstår en længere leveringstid. Herudover leverer de udelukkende FSC certificeret træ. Sådan!

Vi ønsker at lave om på den måde at drive forretning på, hvor regningen for billige nu og her varer, bliver sendt tilbage til de fattigste og vores miljø skal betale prisen. 



 

sådan prioriterer vi her

  1. Planeten

  2. Mennesker

  3. Profit - ellers kan vi ikke eksistere

 

Periodisk udsolgt af 2 årsager

1.

Vi handler udelukkende med plastikfrie og rene plantvenlige produkter. Det er sjældent de kæmpestore etableret virksomheder der tilbyder disse værdier. Dem der tilbyder disse produkter, er oftest små nyopstartet virksomheder der faktisk oplever en enorm efterspørgsel og interesse fra forbrugerne. Heldigvis! Der kan være led i processerne som endnu ikke er helt finpudset og som ikke kan følge med. Det kan være helt simple detaljer som naturens cyklus og planternes modenhed, der gør man må vente lidt. Eksempelvis høstes sæbebær, fra That Red House, én gang om året. I vinterhalvåret. Og for ikke at drive rovdrift på naturen, høstes der så tæt på det forudbestilte antal som muligt. Georganics produkter fremstilles pr. ordre. Så når vi bestiller, står der faktisk et hold af mennesker og laver en ultra frisk og sund pasta til tandbørstningen - som så bliver leveret hurtigst muligt. Men det betyder også, der ikke overproduceres og resurser går til spild. Alt imens menneskerne bag, hele tiden forsøger at optimere deres forretning så den bliver ENDNU mere planetvenlig. 


2.

Vi vil handle med virksomhedere der skåner planeten i fremstillingsprocessen og behandler mennesker ordentligt. Det betyder at der kan være ventetid på varer, der skal fremstillet af ægte mennesker som ikke kan behandles som robotter. Rettigheder implicerer tid. Fremstilling af kvalitet tager tid. Rimelighed i vilkår tager tid, men giver tid til uddannelse, fri og restitution. Tålmodighed med hinanden tager tid. Men det hele skaber en bedre verden i sidste ende. That Red House har involveret sig direkte med det lille nepalisiske samfund som leverer sæbebær. De er i færd med at starte en organisation op for kvinder og sikrer sygeforsikringer til deres arbejdere. Oveni en ordentlig løn og uddannelse i bæredygtig forretningsudvikling.

 That Red House er dybt involveret i de mennesker som de arbejder så tæt sammen med i Nepal. Kvinder og børn har få muligheder hvorfor de sikrer kvinderne med sygeforsikring, uddannelse i bæredygtig forretning og ordentlig løn - så deres børn kan komme i skole. Dét er værdier som løfter vores planet via vores forbrug, i stedet for at nedbryde den. Og det støtter vi 100% op om. 

That Red House er dybt involveret i de mennesker som de arbejder så tæt sammen med i Nepal. Kvinder og børn har få muligheder hvorfor de sikrer kvinderne med sygeforsikring, uddannelse i bæredygtig forretning og ordentlig løn - så deres børn kan komme i skole. Dét er værdier som løfter vores planet via vores forbrug, i stedet for at nedbryde den. Og det støtter vi 100% op om. 



Når der er mennesker og natur involveret i en fremstillingsprocess - og man ønsker begge dele skal blomstre - må vi acceptere og respektere den tid det kræver at bevare balancen mellem disse aspekter og vores forbrug. Det er en ny mentalitet og en ny måde at drive værdier på. Men vi ser det som den eneste vej frem.